torsdag 19 november 2009

Pyssel och mycket kaffe :)

Bjuder på lite bilder av vår myshörna. På sofforna kommer senare brunklädsel och då ska jag även sy någon fin gardin till fönstret i någon brun nyans. Sofforna ska då fyllas med nya vita kuddar.

Soffbordet är "nästan" egentillverkning. Vi har köpt det av en antikhandlare här i Hjo och kapatbenen på det. Det är ett gammalt skrivbord igentligen. Sen målat det vitt. Jag älskar det, alla fula fjärrkontroller åker ner i lådorna. Hur praktiskt som helst.
Ryamattan från Mio. Lampan i taket från ljusexperten.
Just nu har vi de gråa plädarna i sofforna pg.a soffpotatisarna till hundar. Vitt och hund går lixom inte riktigt ihop :)

Min nya plättblomma som INTE får torka ut. Kruka köpt på Hjo blomster. Kortet ser lite konstigt ut för att jag inte får bort blixten på kameran. Ni får fundera ut själva på vad R:et står för ;) Det är köpt på en jättemysig affär som heter Lustfyllt i Habo, dit måste ni bara åka.
Den lilla lampan i fönstret är köpt på Ikea.
Idag har vart en riktig pyssel dag. Har nästan känt mig som en hemmafru :) Lite lagom lyxigt faktiskt.
Först lagade jag lunch till Robin och hans chef.
Sen en cykelsväng med hundarna.
Tog sen bilen till sjukan och gjorde ett blodprov. buu!
Sen åkte jag till Linn och drack kaffe och hälsade på hennes nya katt som heter Alfons, han var såå söt. Jag är verkligen en djurmänniksa skulle inte Robin vara allergisk och vovvarna hata katter skulle vi nog haft ett par stycken :)
Både jag och Linn är jätte intresserade utav blommor och inredning så när klockan var fem bestämde vi att vi skulle köpa nya blommor och åka till hem och hobby. Sagt och gjort. Var lite pinsamt att springa in på Hem & hobby kl 17.50 men men.. Det blev lite nya fina blommor och sen köpte jag även tyg som jag ska sy julgardiner utav. Sen åkte jag förbi storasyster och hämtade hennes tyg, har lovat att jag ska sy hennes gardiner till kök och vardagsrum så det ska sysselsätta mig nu ikväll.

Nu ska vi äta risgrynsgröt och smörgås, mums!
Å nu kom en av mina favorit låtar på tv:n Marc Cohn-Walking in Memphis

Kram H




2 kommentarer:

  1. Det blev jätte fint med hjärt blomman =) satte den i en rostfri kruka det blev kanon. Gjorde klart adventsljustaken också, den blev fin den med:) vi hörs å ses! ha det gott puss å kram Linn

    SvaraRadera
  2. Va duktig du är tjejen. Ni har verkligen jätte fint hemma. Önskar ja kunde ha de så fint! /kramar /sara

    SvaraRadera