fredag 13 november 2009

Fredagen den 13

Ja dagen började ju bra kl 8.00 ringde min klocka då hade Robin inte gått upp ännu och han börjar kl 8. Puttade på han och svor ett par ord (inte första gången han försover sig precis). Men han har ju ett jobb så för han är den ingen som drabbas, det är bara för han att jobba över det han kommit försent. Jag snoosade lite, började ju inte förän kl 10.00. Men måste ha somnat som en stock. Vaknade och såg på klockan i ren panik klockan stod på 9.56!!! Hjälp! Då ska jag gå upp, borsta tänderna, sminka mig, ta på kläder OCH åka till Tibro! Ni förstod att jag svor ännu mer nu va? Skäller på Robin och gör precis likadan själv. Förlåt min fuff! Jag stämplade in kl 10.25. Hur fort jag körde pratar vi aldrig om. Hela dagen blir stressig när man försover sig. Men dagen på jobbet gick riktigt bra ändå, väldigt mycket folk men det är det ju alltid på fredagar.
När jag kom hem hämtade jag hundarn och åkte på kalas till Robins farmor som fyller 77 år. Hon bor på ett äldreboende här i stan. De gamla blir så himla glada när hundarna är med. Alla skulle klappa och ge gott till dom, Wera och Märtha sa inte nej :) En farbror där nere ville ha Wera i knät och mysa med henne. Han frågade om hon inte fick stanna där. Måste åka till dom lite oftare. Tänk er själva och sitta inne hela dagarna och så fort man vill göra något måste man ha hjälp. Det klart att det är kul för dom att det händer något annorlunda. Tycker att alla avdelningar skulle införa en hunddag i veckan, där det inte finns allergiker vill säga. Det känns himla bra att se hur glada dom blir bara av den lilla stund vi var där.
Nu väntar jag på att Robin ska komma hem så vi kan pussas lite sen ska jag nog åka ut till Emelie och Celine lite.
I morgon är det jobb igen. Vi ses!
Trevlig helg
H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar