måndag 30 november 2009

Julgardinerna är på plats

Julstrumpan till lilltjejerna hänger på sin plats.
Adventsljusstaken fick bli enkel i år.


Jul, eller hur?

I morses när Robin gick upp ur sängen låg jag kvar och riktigt njöt utav att vara ledig. Låg en stund och lyssnade på hur det smattrade på fönsterbläcket under mitt varma täcke. Vaknade efter en stund att min mobiltelefon ringde , det var jobbet. Jag hade sett fel på schemat. ÅNGEST! Fick hoppa ur sängen och slänga mig i bilen och bara bita ihop!

Just då önskade jag inget hellre att det var en dröm.

Hade ju bestämt med Emlie idag att vi skulle sy gardiner till henne och Celine men får ta och göra det i morgon stället. Då slutar jag klockan 13, det vet jag!

När jag kom hem åkte jag till Hem och hobby och köpte jultyg och satte mig och sydde. Blev lite tyg över så jag sydde även en duk till köksön. Det blev hur mysig som helst. Jag har redan sån julstämning, nästan så jag känner för att ängna hela helgen åt att baka. Låter jag lillgammal nu? :) Det struntar jag i.

Nå vad tycker ni?

Godnatt. H

5 kommentarer:

  1. det blev jättemysigt :) har också börjat få julstämning nu, bara snön som saknas! jättemysig blogg du har förresten! :) Kram Lisen Kronqvist

    SvaraRadera
  2. Jätte fint helene :) söta gardiner! vi får ses en dag! hoppas allt är bra med er puss å kram Linn

    SvaraRadera
  3. Jättefint,herregud vad du är duktig!

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Va fint du har gjort det. =) Jag tycker vi ska ta en julfika någon dag. Jag och sofia pratade om det. =)

    SvaraRadera
  5. ohh vad fint!du är så duktig Helen!kram Marie

    SvaraRadera