måndag 13 september 2010

Surdag.

Idag är vi osams här hemma. Eller iallafall jag och hundarna.
Just nu har jag två surkärringar till hundar. Och dom har en ännu surare surkärring till matte kan jag lova!
I gårkväll flög dom ihop över ett tuggben som legat framme i ett par dagar. Helt plötsligt. Wera fick ett till ett bett över Märthas framben så idag haltar hon och benet är svullet. Blir att åka till veterinären i morgon om det inte lagt sig. Hon har ingen feber så det blir till att hålla henne still idag.
ONÖDIGT!! TRÅKIGT!!

Denna vecka är ganska fullplanerad.

Måndag: Ska åka till "brägårn" och köpa fönsterbräda och konsoller och måla och sätta upp på kontoret. Sen till mamma och fika.

Tisdag: Går in i graviditetsvecka 39. Eventuellt veterinär. Och Rösta!

Onsdag: Mina jobbarkompisar Tove, Maria och Lisa kommer hit och lunchar. På kvällen Me and I party hos kusin Elin.

Torsdag: Träffa Elin Klang. Kalasförberedelser. Städa.

Fredag: MVC kontroll kl 11.00. Min födelsedag och kalas kl 19.

Lördag och Söndag: Svärmor och Svärfar kommer hit och vi ska ha grejjarhelg och färdigställa lite som är kvar såsom fasad målning, kitta om och måla fönster.

Kanske klämmer in en förlossning också, det vet ju ingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar