lördag 25 september 2010

3 dagar kvar

Jag längtar så efter att få bli smidig igen.
Det har varit spännande, härligt, jobbigt, påfrestande, tungt och alldeles underbart att få vara gravid.. men nu är jag ärligt talat trött på det. Nu vill jag få ut vår lilla älskling och få sitta i höstrusket hemma i soffan och mysa på kvällarna. Få pussa och lukta på vårt mirakel.
Ta låånga promenader med vår fina vagn och få komma i mina gamla kläder igen. Just nu känner jag mig som en deg som är på jäsning. En stor, fluffig, blek och varm deg. En tråkig bulldeg.

I går hade vi familjemys här hemma och lille Filip var såklart med. Så jag älskar honom. Känner mig lite som en extra mamma åt honom och skulle ta ner stjärnorna åt honom om jag kunde. Han är en superbebis som bara äter, sover och är gudasöt.

Jag vet att man inte ska stirra sig blind på "sitt" datum. Men det är ju det datumet man strävat efter. Nu är det 3 dagar kvar. 3 fjuttiga dagar.

Vad tror ni? När kommer bebisen?.. Möjligen på morfars födelsedag den 3 oktober. Eller hur Rebecca :) Det hade ju vart smidigt. Filip och jag 17 september och Mini och morfar 3 oktober.

Lämna gärna en peppande kommentar.

Kramar Helene

7 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag läser alltid din blogg och var tvungen att lämna en kommentar =)
    Jag vet precis hur det är dom sista dagarna, men jag lovar att när du håller din bebis i armarna så har du redan glömt hur det var! Så håll ut och sov mycket ;) Så mycket som går dvs.. =)
    Massa kramar och lycka till!!

    SvaraRadera
  2. Åh jag tänker på dig hela tiden! Det här kommer gå så bra och nu är det inte långt kvar innan du har er lilla bebis i famnen:) Längtar tills jag får komma och hälsa! Kämpa på och även om du känner dig som en bulldeg är du otroligt vacker. PUSS

    SvaraRadera
  3. världens vackraste bulldeg

    SvaraRadera
  4. Håller med R världens vackraste bulldeg!
    Filips fina extra mamma!!!

    SvaraRadera
  5. Du är ju så nära nu Helene!!! Det är ju "bara" en vecka till 3 oktober ;-)
    Snart har du en alldeles underbar bebis i dina armar. En bebis som är hälften du och hälften Robin. En alldeles fantastiskt mamma kommer du att bli!

    Kram Rebecca
    PS. Jag har halva tiden kvar och för j...a ont i ryggen redan :-( Min tid kommer att gå i snigelfart...

    SvaraRadera
  6. Jag följer också din blogg, varje dag! Det är så roligt att läsa! Jag kan ju inte säga att jag vet hur det är men jag förstår att du längtar efter den lill*!

    Ta hand om dig och lycka till med allt!
    Kramkram ELin Grenabo

    SvaraRadera
  7. Å jag tittar in titt som tätt och har för övrigt redan nu ;) förstått vart ni bor :) En lång historia som jag får berätta nån dag.. ha ha men det tar vi när bäsen tittat ut så jag får snosa lite oxå ;)
    Snart kommer bäsen! Jag vet att sista dagarna går i snigelfart och man tror ju verkligen att den ska pluppa ut på den magiska datumet! Jag tänker på dej ska du veta! Och du är verkligen fint gravid! Även om jag förstår att du är trött på´t nu! Men njut sista dagarna, det är få kvar!! KRAMKRAM!!

    SvaraRadera