måndag 6 september 2010

Gravidvecka 38 och våra namnförslag.

Nu är bebisen ungefär 50 cm lång och vägen omkring 3,1 kg. Den växer fortfarande även om den egentligen är redo att födas.
De flesta av alla barn som föds i Sverige kommer ut mellan vecka 37 och 42. Det är lätt att stirra sig blind på det beräknade förlossningsdatumet men endast 5 % av alla barn föds på "sitt" datum.
Nu är tiden då man inte gör mycket annat än väntar.
Huvudet mätar 9 cm i diameter. Moderkakan mäter 20-25 cm i diameter, 3 cm tjock och väger drygt ett halvt kilo.
Vi är överens om namn.
Om det blir en tjej så kommer hon få namnet Ines eller Lilly beroende på hur bebisen ser ut. Är det en knubbig bebis får hon namnet Lilly är det en mindre bebis kommer hon heta Ines. Vi är inte helt överens om hur vi ska stava Ines. Jag vill stava med S medans Robin vill stava som i almanackan med Z. Vad tycker ni? Inez eller Ines?
Vårt pojknamn är Ture.
Jag är som sagt övertygad (övertalad) att det är en flicka i magen så jag skulle bli ootroligt förvånad om det kommer en pojke.
Å vad vi längatar efter dig nu lillputt.

6 kommentarer:

  1. Inez är finfint :) med Z :) Heter mina barns kusin :)

    SvaraRadera
  2. Inez är ju jätte fint.. :)
    /carro

    SvaraRadera
  3. Jag tycker Ines med S.. =) Men ni har kommit på hur gulliga namn som helst. Hör av dig om du kommer in till Skövde innan förlossningen så får vi ta en fika på stan! =)
    /Klang

    SvaraRadera
  4. Tack så mkt. Jag Längtar såå mycket till inflyttningen nu.

    Jo det går väl bra med magen. Man vill så gärna att det ska sätta igång nu bara :) Bebisen är ju färdig så att säga. Ligger ju bara där inne och jäser. hihi..

    Har du mycket förvärkar och så eller?

    Kramar!

    SvaraRadera
  5. Ines med s är lite mer eget. Många andra stavar ju med Z.

    SvaraRadera
  6. Ines med s. Lättare för barnet att stava som det låter när det växer upp. Jag är ju miljöskadad av mitt yrke! :) Silva

    SvaraRadera