lördag 18 september 2010

17 september 2010- en dag vi aldrig glömmer

Går dagen var minst sagt nervös, pirrig, orolig, jätte härlig och overklig. Inte för att jag hade födelsedag, det var liksom inte ens viktigt. Utan för att storasyster Annika hade åkt in till BB.
Jag vaknade av att Robin sjöng och bjöd på frukost på sängen. Sen kom första SMS:et, från mamma:

"Grattis mellanstumpan. Det blir nog en till som får fira sin födelsedag idag ANNIKA ÄR PÅ BB!"

Som ni förstår så var det inte ens att tänka på att somna om. Klockan var strax efter sju. Adrenalinet rusade genom kroppen och nervositeten kom med en gång. Jag tog hundarna och gick ut och gick (kanske i förhoppning att starta min egen förlossning) men...nee! Koolugnt! Åkte upp till mamma där lillamoster Badde också var. Varenda gång telefonen ringde släppte vi alla tre allt vi gjorde och sprang. Men..nee! Inte ett ljud från Annika eller Johannes.

Jag och Annika har ju varit som "en" nu under graviditeten, delat ALLT, tankar, känslor, funderingar och krämpor! Jag var ju såklart i upplösningstillstånd här hemma i denna ovisshet.
DET VAR HEMSKT!!

Kalaset började vid 19.00 och famljen kom. Samtalsämnet var ju såklart Annika, Johannes och den lille. Ingen hade hört något sen klockan sju på morgonen!
Jag var så nervös att jag började må illa. Varenda gång jag fick ett SMS eller någon ringde för att gratta trodde jag det skulle vara Annika.
Ungefär klcokan halv nio på kvällen ringer pappas telefon och alla blir knäpp tysta, släpper allt och bara lyssnar. Pappa sträcker på sig och ser så där stolt ut som bara han kan. Han hade blivit MORFAR! Alla grät av lycka och kramades. Efter en stund kom den nyblivna pappan Johannes hit och visade kort på världens finaste lille FILIP! Med kolsvart krulligt hår. Mosters lille söte.

I framtiden är den 17 september Filips dag.
17 septermber 2010- en dag vår familj aldrig glömmer. Jag nöjer mig med att komma i andra hand :)

Kanske är han den blivade grävmaskinisten?........

3 kommentarer:

  1. Å du skriver så fint att tårarna rinner! Er kärlek för varandra är helt fantastisk och obeskrivlig!!!!
    Var roligt att träffa dej idag! Kram till er alla!

    SvaraRadera
  2. Jag är så glad att du ringde mig i fredags Helene (även om Johannes redan hade gjort det, han ringde nog oss direkt efter familjen). Det var så gulligt gjort! Nu är det snart din tur! Tänk vad mysigt! Och jag får vänta 5 månader till...

    SvaraRadera
  3. Du fattar inte hur glad jag är som har en sån fin syster o vän som du.Snart kommer eran lilla skatt o det ska bli så spännande.Filip kommer få sin kusin.Dom kommer antagligen oxå att bli världens bästaste vänner o kunna dela allt med varann,eller så kommer dom vara osams o slåss.Näe det tror jag nog inte.Det kommer bli en mörk o en ljus som alltid alltid kommer ta den andra tillförsvar.Tack för att du alltid ställer upp. Jag ÄLSKAR dig...

    SvaraRadera