tisdag 28 september 2010

100% färdigbakad...

Nu är jag färdig eller ja bebisen ska vara det. 280 dagar är avklarade. 100%. Dagen jag längtat efter hela mitt vuxna liv är här. Och halva dagen har gått!! Och det är lugnare än i kyrkan inne i magen idag. Bebisen tycks trivas fint inne i sin lyxetta.

En del tror ju på det här med att man kan påskynda förlossningen och en del säger att det är trams. Jag säger också att det är trams!!
Har idag städat varje centimeter av huset.
Legat på knä och damsugit lister.
Damsugit under soffor och sängar.
Dragit ut tvättmaskinen och städat där bakom.
Vart ute på en långpromenad.
Sprungit upp och ner i trappan.
Nu ligger jag istället på soffan och bara är, kanske det fungerar bäst?

Det brukar väl vara när man sätter igång med något stort projekt som man ska bli avbruten eller? Men herregud jag håller ju på och renoverar ett helt rum. Är inte det stort nog kanske? Tydligen inte..
Kanske skulle ge mig på att måla klart det som är kvar på huset då?
Nä nu börjar dagarna bli långtråkiga.


Jag säger det igen: jag kommer säkert få gå två veckor till.

7 kommentarer:

  1. jg lovar dig, det kommer när du minst anar det, det gjorde det ju verkligen för mig!
    Lycka till sen vännen när dagen är kommen o du ligger inne på förlossning för att få din goding på bröstet :)
    Finns inget underbara än det!
    Försök o vila nu det sista o samla krafter, det behöver man.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    Åhh, jag håller tummarna för att bebisen vill komma snart!
    Jag gick ju över 4 dagar, men de gick faktiskt snabbare än jag trodde.
    Jag tror absolut att det är bra att röra på sig, men gör bara lätta saker och passa verkligen på att vila!! Vet att det kan va svårt, men det är det värt, den dagen du ligger där inne och behöver all kraft du kan få. =)

    kramar från mig å (just nu) Alexander!

    SvaraRadera
  3. Hej,
    Var får du all energi från?!:) hehe
    Allt kommer säkert gå så himla bra för dig och er ska du se:)
    //Evelynn

    SvaraRadera
  4. tror du har bebis i famnen innan denna veckan e slut, åh jag förstår dej om du tycker de e en jobbig väntan men (klyscha kanske) den som väntar på nått gott väntar aldrig för länge, för att bli mamma är nog bland de största man kan va med om, eller de ÄR det störst!
    Lycka till å vila nu så mycke du kan, du behöver krafterna... :)
    (det är ju trots allt ett maraton liknande projekt man ska gå igenom under förlossningen)
    Kram på er!

    SvaraRadera
  5. Jag säger det igen: på söndag!

    SvaraRadera
  6. Den kommer när den kommer! Finns nog inga knep för att den ska komma tidigare... men det är dagar kanske timmar kvar nu! Snart Snart Snart! Men jag förstår absolut din frustration! *Kram*

    SvaraRadera