tisdag 21 september 2010

Krämpor och vardagslyx

Idag har vart både en bra och dålig dag.
Sov illa, som vanligt, hade ordentlig molande "mensvärk" inatt.

Jag tar dagen som den kommer och såklart hoppas jag ju på att förlossningen startar redan inatt. Känner mig tung och trött och gnällig nu.
Fötterna ser så roliga ut idag. Dom är såå svullna att det är jobbigt att gå på dom. Det bara kom helt plötsligt. Har även värk i händerna idag igen. Gnäll, gnäll och gnäll.

Har iallafall gosat med sötaste Filip och det är ju såklart underbart. Lite jobbigt bara för man längtar ännu mer efter sin egen. Tur att det inte är så långt kvar nu. Idag gick vi in i gravidvecka 40. 7 dagar kvar till beräknad födsel.

Igår började jag och svärmor riva tapet i sovrummet här på nedervåningen. Har hittat en jätte rolig, färgstark, randig tapet. Vi får se hur långt jag hinner hjälpa till. Känns skönt att ha något att grejja med, då går tiden inte riktigt lika sakta. Bebisen ska få ha det rummet till sovrum på dagen. Då slipper jag springa så i trappan. När bebisen blir större blir det lekrum/kontor.

Fick fotbehandling idag. Det var skönt. Fick det i födelsedagspresent av Robin.

Nu ska vi iväg på tv-mys hos Marre och Sven med lillsnutt. Crille och Lovisa är även där. Ska bli skönt att få skratta lite. Känner mig lite nere och tråkig.

Vi tar nya tag i morgon.
Kram Helene med jätte magen.

1 kommentar:

  1. Hoppas de snart startar.:-) ni får ha sex. det ska va bra för att få igång de:-) tihi. sköt om dig å magen!

    SvaraRadera