tisdag 22 februari 2011

Här händer det grejer. Lite uppdatering.

Vi börjar med gårdagen.
I går premiärred jag. Gick förvånansvärt bra. Som om jag inte gjort något annat sen sist ungefär. Men hallå åter till -vart är musklerna? Jaja jag känner idag att jag har några iallafall. På söndag ska vi rida igen och det var RIKTIGT roligt.

När vi kom hem igår stod det en sån fin röd, liten, söt cykel parkerad utanför huset. Ines morfar har köpt en PYCKEL till henne. Å så glad Ines blev men gladast blev nog hennes mamma. Den hade till och med pärlor i ekrarna. Tack världens bästa morfar. Premiärturen blir dock om några år.

Vi var till sjuhuset igår och tog nya prover och vägde och mätte. Nu väger skrutteluttan 7080g och är 66,3 cm lång. Allt såg bra ut tyckte doktorn och Ines ligger kvar på samma medicinering.

Min chef ringde igår och vi bestämde att jag ska börja jobba en helg i månaden i april-maj där någongång. Kul, faktiskt! Sen kommer jag nog jobba två veckor i sommar också.

2,3,4 april åker jag och mina kassörskor till Paris på en tjejtripp med jobbet och lyxar oss. Härligt värre! Jag och Jassen delar såklart rum och kommer väl även bli en del magträning ifom av skratt. Längtar fast är redan nervös. Att vara ifrån Ines och Robin 3 dagar blir en prövning för mig. Nyttigt men jobbigt. Fast SKITKUL!

I natt fick våra vänner Erik och Rebecca sin efterlängtade lilla Stella. Underbart! Grattis så jätte mycket till er. Ni kommer bli så bra föräldrar.

Är nyss hemkommen från babysim och ska snart iväg till Emelie och äntligen få träffa lille Eddie. Han kommer vara en liten plutt nu mot Ines. Åhå! Kära Elin och Tova kommer också.

Och den stora snackisen i Hjo. Älgarna på vätternisen. Stackars stora de måste ju haft panik.

I morgon kommer några av mina jobbarkompisar hit och fikar och på kvällen kommer familjen Söderström/Johansson.

Vila det får man göra när man blir gammal. Trevlig dag.

1 kommentar:

  1. Ja en av de stackarna skrämde skiten ur mig när jag kom hem från babysimmet! Parkerade som vanligt och gick runt bilen för att ta ut Alexander, det prasslar till i buskarna bakom mig, trodde det var en katt, men istället reser sig en stooor älgkalv upp!! Aah! Har nog aldrig gått så snabbt och försiktigt! Haha. Men stackarn är nu i himlen =(

    SvaraRadera