torsdag 10 februari 2011

4 månader och första smakportionen

Igår fyllde Ines 4 månader! Jag satt förut och kollade på korten från förlossningen och den första tiden. Jag grät en skvätt då jag tänker på att den tiden aldrig kommer tillbaka. Men längtar efter nya framsteg och tänker å snart börjar hon krypa, sen gå, sen prata. Jag får lite panik. Men samtidigt som jag längtar framåt så får jag nog bli bättre på att njuta av denna tiden som är nu.

I går var vi på 4 månaderskontroll och Ines väger 6 840g och är 65,3 cm lång! Hon rullar från mage till rygg och tillbaka och har kommit på att man kan skrika även fast man inte är arg. Hon smakade också på gröt för första gången igår.


Mammas älskade lillastora tjej!

2 kommentarer:

  1. Lilla stora Inessa! Tyckte hon om gröten?

    SvaraRadera
  2. Visst är det lite skrämmande att tiden går så snabbt, men ändå ljuvligt att dom formar sin personlighet. Njut i fulla drag. Snart är dom stora!!!!

    SvaraRadera