tisdag 17 augusti 2010

Vill bebisen ut redan?

Allt började i söndagskväll. Kände av ryggen mer än vanligt och speciellt när vi skulle gå och lägga oss. En värk i ländryggen som var obekväm. Somnade och sov som vanligt, kisspauser varannan timme ungefär.
Åkte till jobbet på morgonen vid 7 och kände en krypande konstig känsla i magen. Den blev värre och jag ringde barnmorskan och beskrev känslan.
Jag har ju aldrig känt av några sammandragningar innan så hon sa att det kan vara sammandragningar eller ett tecken på att förlossningen startat! Det som hjälper och lugnar ner det är vila. Hon sa åk hem och vila och blir det inte bättre hör du av dig.
Jag åkte hem och lade mig och somnade nästan med en gång. Sov ett par timmar och vaknade av att det stramade och strålade ner i ljumskarna, mellan benen och i ländryggen. Det gjorde inte ont men mycket obehagligt. Ringde ner till barnmorskan igen och berättade som det var och hon ville att jag skulle komma ner med ett urinprov som idag.
I natt kände jag kraftigare sammandragningar och gick upp kl 3 och åt en banan och gick omkring lite. Det lugnade ner sig och jag gick och lade mig igen. I morse duschade jag och har fortfarande molande "mensvärk". Åkte ner till barnmorskan klockan 10 med urinprovet. Tydligen så kan en början till urinvägsinfektion påverka livmodern och ge sammandragningar. Hon ville utesluta det. Hon tittade på mig och sa att jag svullnat i ansiktet vilket kan vara tecken på start. Och hon var inte förvånad om det skulle vilja titta ut en bebis inom kort.
Vila, vila och vila är väl det enda som lugnar ner.
Får jag bestämma så får bebisen gärna stanna i magen ett par veckor till. Det är ju ändå 5 veckor kvar.
Kroppen har väl sagt ifrån att nu har du vart duktig men nu är det dax att lugna ner sig.
Så nu blir jag hemma ett par dagar så får vi se vad som händer.

Kanske ska jag packa bb-väskan?
Kram på er!

3 kommentarer:

  1. Men vad spännande,klart bebben mår bäst inne i magen så länge som möjligt men den är ju färdig nu så det är ju ingen fara.

    Vila,vila och packa väskan=)

    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Oj! Hur går det för dig? Har haft en känsla senaste timmarna att nåt är på gång.. Mina sammandragningar är som vanligt, men lite oftare bara. Så det känns inte som jag.
    Skickade därför precis ett sms till min syster, tänkte ifall det va henne jag känner av. Har inte fått nåt svar än, men förmodligen sover hon. Men det kanske är du då?! =)

    Som sagt, vila å slappna av!

    Hoppas vi ses med bäbisarna kvar i magarna på fredag! =)
    kram kram

    SvaraRadera
  3. åhh va spännande. Men är nog bäst att den lilla bebisen stannar där inne lite till. Men vem vet. Hoppas att värken lugnar ner sig så du kan stå ut de sista veckorna. Sköt om dig//kramar

    SvaraRadera