torsdag 5 augusti 2010

Varning för igelkottar!

Vill varna alla hundägare för igelkottar!
Igårkväll när vi skulle gå och lägga oss så släppte vi ut hundarna en sista gång i trädgården. Och jag vet inte var det är men det måste vara rekordår av igelkottar i år. Wera fick givetvis syn på en igelkottbebis och lekte med den när Robin ropade in henne. Tänkte väl inte mer på det. Sen när jag skulle gosa med henne så var hon FULL MED LOPPOR!!!
Stackars lilla. Snabbt i med henne i badkaret och gå igenom henne grundligt med kam och sen spola av henne och spraya hela henne med ohyramedel. Vi gjorde likadant med Märtha för hon hade ett par loppor på sig också. Sen var det i princip att sanera hela huset. Tvättade alla filtar och hundsängen. Dammsög alla golv och bäddade rent. FY! Vi var i säng klockan halv ett inatt. Som tur är så har vi inte sett en enda loppa på hundarna idag.

Idag har jag och syster varit och hälsat på hemma hos Elin, Peter och lilla Tova. Var så mysigt att träffas och pussa lite på lillTova. Hon växer så det knakar lilla sötnosen. Får se till att träffas oftare! Tack för idag.

Nu ska jag vila mig lite sen ska vi till Lovisa och Crille på kvällsmys.


Hej.

2 kommentarer:

  1. fyy vad äckligt med lössen!! tack själv :)

    SvaraRadera
  2. För att inte tala om vad de bajsar ÖVERALLT i vår trädgård, BLÄÄÄ!!! Men vi bor ju nära varann så de som bajsar och de som har loppor kanske är släkt...
    Hoppas att du mår bra annars! Tiden kommer att gå fort ska du se! Kram

    SvaraRadera