onsdag 18 augusti 2010

Läget är lugnt.

Sammandragningarna har lugnat ner sig och är numera diffusa och oregelbundna. Jag tror att vila var precis vad jag behövde.
I morse när jag vaknade cyklade jag upp till Robins jobb och skulle hämta bilen då satte det igång igen med ett par sammandragningar.
Så jag kan med gott samvete göra som Märtha och Wera och bli soffpotatis och bara inte göra något alls. Iallafall en stund på dagen. Sen har jag inte ro att ligga still längre. Man kan ju fortfarande grejja men i lite lugnare takt bara.

Barnmorskan sa ju att det inte skulle vara hela världen om bebisen vill komma nu.
Klart att det känns bra att höra men vi är fortfarande inte mentalt förberedda på förlossning riktigt än. Och bebisen kommer ju vara väldigt liten och ömtålig om den kommer nu. Så ligg gärna kvar lite till och tjocka på dig!

Idag och jag, mamma och syster vart och valt födelsedagspresent från mamma och pappa till oss. Vi ville så gärna ha lammskinn till bebisarna så vi var och valde ut varsitt grått, ulligt, jättemysigt. Blir hur bra som helst. Mitt skinn har jag bäddat med i vagnen och bebisen kan inte få det skönare och finare. Klart vår lill älskling ska få det bästa :)

Tänk att vi ska bli mamma och pappa, känns lite läskigt och samtidigt hur bra som helst.

Kram och hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar