tisdag 25 maj 2010

Vitt är min favoritfärg..

För ett par helger sedan hade jag och mamma en riktig loppis-akution runda ihop och detta är mitt absoluta super fynd, 25:- fick jag betala för denna kristall karaff som jag har blomvatten i. Både praktisk och snyggt att ha i fönstret.
Sen är jag så stolt över mina fina orkideér som jag lyckats få att blomma om. Jag har 10 st och just nu har de flesta söta små knoppar på sig. Så roligt!

På vår köks ö står en av mina Mårbacka perlagon sticklingar. Underbart fina blommor.
Märker ni att jag gillar vitt förresten? :)

I går möblerade vi om här hemma. Förut hade vi sofforna i denna del av rummet. I hörnet vid fönstret ska jag ha en golvkanderlaber. Den kommer nog göra sig riktigt bra där. Fondväggen "kom fram" på ett mycket bättre sätt när vi möblerade såhär.
Skulle vart klar med sovrummet nu egentligen men....såklart...med våran otur så räckte inte tapeten. Det var enorm måttanpassning så nu väntar vi på 2 rullar till. Men snyggt blir det. Oj oj oj :)


2 kommentarer:

  1. åhh va underbart fint ni har de! Verkligen vackert. Önskar man hade de så. Blir avundsjuk och insperarad. /kramar

    SvaraRadera
  2. du är så duktig på att fixa Helene, det blir så fint=)kram

    SvaraRadera