torsdag 27 maj 2010

Slit och knak


Nu växer det så det knakar. Känns ibland som det stramar och sliter inne i magen. Eller så kanske det är dax att börja ta det lite lugnare? I går tillexempel grävde jag en ny rabatt och planterade sex st nya clematis. Idag har jag vart på brägårn och köpt tillbehör till min nya spaljé som clematisen ska få växa på. Kommer bli ett bra insynsskydd till vårt trädäck.

Nu i helgen ska jag (om jag hinner) börja skrapa färgen på uthuset. Jobbar hela helgen också. Ibland tänker jag inte på att jag är gravid speciellt inte när jag grejar i trädgården. Då glömmer jag till ochmed bort att äta. Är så uppe i det jag gör och tycker det är så avkopplande och mysigt. Sen när jag kommer in på kvällen är jag så trött och hungrig att jag oftast bara äter och lägger mig i soffan. Helt slut på energi. Robin säger att jag måste varva ner lite nu och vila. Men jag har så mycket idéer och kli i fingrarna att jag inte kan ligga still. Jag brukar tänka på att om ett par veckor kanske energin är slut och jag kanske har ryggbesvär eller något annat ont så jag vill göra massor nu som jag kanske inte kan sen.


Planterade om mitt olivträd igår också. Jag tror att hoppet är ute för den men vi får se, har gett den ny stor kruka med citrusjord och en soligplats. Hoppas hoppas! De är så fina.


Nu är det jobb till 21.30 puh.. Känner mest för att vara hemma och klappa om min onda mage. I morgonkväll ska jag försöka bara vila kanske hyr en film. Robin ska jobba helg och åka till Kinnekullebanrace hela helgen. Stackars mig..Känner mig verkligen beroende utav honom nu. Ett sånthär behov av närhet och omtanke har jag aldrig haft förut. Saknar honom så fort han går utanför dörren!! Är jag knäpp eller bara ovanligt kär?


Vill rekommendera en så spännande bok av Anna Jansson som heter Inte ens det förflutna. Vi lyssnar på ljudbok på kvällarna när vi gått och lagt oss och den är såå spännande. Ett bra sommarlästips.
Kram H

2 kommentarer:

  1. Du ska va rädd om dig som du alltid säger till mig...Fast det är lättare att säga till andra att man ska ta det lungt!!Gör du något som du tycker är roligt o avkopplande så är det nog bara bra att fixa med.Men att gräva kanske inte är det bästa!Va rädd om dig.Puss

    SvaraRadera
  2. Jag har läst boken, spännande!:) Du får ta det lite lugnt, jag kan komma och gräva i din trädgård i sommar om du har ont i ryggen! Pusspuss

    SvaraRadera