torsdag 29 april 2010

Halv åtta hos mig

Jag brukar titta på det underbara TV programmet Halv åtta hos mig. Det är så mysigt. Jag kan tänka mig att vara med. Men vågar nog inte :) Jag älskar ju som sagt att laga mat och äta. Jag har funderat många gånger på vad man skulle bjuda på isåfall. Finns ju så oändligt mycket gott. Jag skulle nog ta fram min gamla restaurangskolpärm med recept.

I morgon är det valborg och Emelies 24:e födelsedag. GRATTIS GRATTIS GUMMAN!
Helgen kommer bli lugn, jag jobbar alla tre dagarna.

Vad tycker ni om surugatmammor? En svår fråga tycker jag. Det handlar om det på TV just nu. I Sverige är det olagligt nu med det diskuteras om vi ska godkänna det. Jag själv kan inte förstå hur man kan gå i nio månader och bära ett barn och sen gå igenom en smärtsam förlossning för att sedan lämna bort barnet. Jag har ju redan nu skapat en speciell relation med mitt barn i magen. Jag tycker nog att adoption är ett bättre val. Det finns ju så otroligt många barn som vill ha kärleksfulla föräldrar och hjälp där ute. En mycket svår fråga.

Nu ska jag åka och jobba. Kram på er!

1 kommentar: