onsdag 28 april 2010

id smink

Jag blev så glad när jag vaknade i morse för utanför vår ytterdörr stod en låda till mig!! Yes mitt efterlängtade id smink som jag beställt över nätet från en sida som heter lookfantastic.com. Fick tipset av Stina och priset jag betalade för ett startkit är oslagbart!! Under 500-lappen och här i Sverige får man betala ca 1000:-!!
Har gått utan smink ett par veckor nu har liksom bara känt mig "smutsig" i kletsminket jag hade. Och jag fick för mig att det bara gjorde alla dom här "härliga" hormonfinnarna ännu värre. Så när jag sminkade mig i morse, med mitt nya underbara, så kände jag mig faktiskt ganska fin och det har jag inte gjort på länge kan jag säga.

I går ringde min älskade mormor och sa att hon hade gjort torsk och äggsås till oss. Mums! Ingen slår mormor i matlagning. Har inte ätit det på ett par år för sist vi skulle äta det så skulle Robin laga det när jag kom hem från jobbet en dag. Jag sa till Robin att han skulle åka och köpa lagerblad och kryddpeppar. När jag kom hem och öppnade dörren var det lagerbladstank som slog mig hårt i ansiktet. Jag frågade Robin hur många lagerblad har du haft i?? 20-30 kanske sa han. Älskade underbara sambo! Det hela slutade med att vi beställde kinamat och lagerbladstanken satt i möblerna i flera veckor. Haha ett roligt minne.

I går gick vi in i gravidvecka 19 och i dag har jag vart på vårdcentralen och tagit blodprov för min struma. Gör det var 6:e vecka nu under graviditeten. Det gick riktigt bra denna gång gjorde nästan inte alls ont. Skönt att ha det gjort det är ju ändå för mig och vår bebis bästa.

Det blev inte den tapeten till sovrummet som jag hade bestämt mig för sen ändå. Nu har vi beställt en annan. Den är gråbas med stora vita blommor på. Den kommer bli mycket bättre och denna gillade vi verkligen båda två.
Vi ska även köpa en ny säng. Herrejösses säger jag bara. Hade ingen aning om vad sängar kostade så vi åkte efter ultraljudet till Sovabutiken och kollade. Man får ju räkna med 20-30.000:- om man ska ha en bra säng säger försäljaren! Jag höll på att svimma jag hade väl räknat med max 10.000. Men kungsängen har ett bra erbjudande just nu på en kontinentalsäng så den ska vi köpa. Blir fint fint med allt nytt. Väldigt lyxigt kommer det bli. Längtar så efter att det ska bli klart. Då ska jag lägga upp bilder så ni får se.

Ha en härlig kväll. Kramar från mig.

1 kommentar:

  1. Åh va kul att det passade dig. Jag känner mig också sjukt mycket fräschare i id-smink, man känner sig så sminkad och kladdig med vanligt. Äsch, det där med 20 000-30 000 måste ju va nåt försäljningsknep. Vi köpte vår nya dubbelsäng på ikea för under 5000 inkl bäddmadrasser. Funkar fin fint det också så jag tror att er kungsängen säng kommer bli kanon. Saknar dig hjärtat. Puss och kram hela dan

    SvaraRadera