måndag 1 mars 2010

1 Mars vilken dag.....

Vaknar och kollar ut genom fönstret och möts av (givetvis) snö. Snö,snö, snö!!! Nu är jag less på vintern. Våren du är väldig välkommen!! Skulle jag börjat jobba kl 7.40 och då öppnar jag kassorna på Ica. Sätter mig i bilen och ska åka iväg och det var inte plogat på småvägarna inne i Hjo. Så bilen spårar som den själv ville och rätt in i en snöhög!! Jag svor och försökt komma loss.. Svor ännumer när jag sprang hem och ringde jobbet och väckte Robin. Han satte sig i bilen och backade precis som om ingenting, det var som om gud jävlades med mig för jag fick verkligen inte loss bilen! Killar+bilar=sant?!
Sen när jag åkt en bit får jag skanna och skaka vindrutetorkarna. Ja.. då går givetvis en utav dom sönder!! SK*T BRA. Nu ser jag ingenting genom rutan heller! Får krypköra upp till mamma och ta hennes bil. Tack kära mor för lånet.
Kom till jobbet strax efter 8 riktigt uppless på det hela och ville inget hellre än åka hem, dra täcket över huvudet och bara vara ifred!
Nu är jag hemma och ska sova en stund och hoppas kvällen blir bättre.
Kram H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar