onsdag 6 oktober 2010

Vardagshjälte

I morses kollade jag på nyhetsmorgon och då pratade dom om vardagshjältar.
Alla har nog någon i sin närhet som gjort något hjältedåd i livet. Jag har min fantastiska pappa.


För många år sedan skulle han göra en vänstersväng med sin traktor och då kom en bil och skulle köra om honom men fick väja ner i diket då pappa svängde. Pappa trodde med engång att det var fel på hans blinkers och sprang ut och kikade men det blinkade så bra så. Gubben i den andra bilen körde med bra fart ner i diket och fastnade med bilen. Min fina pappa, snäll som han är, skulle hjälpa gubben att komma loss och när han pratade med han genom rutan kände han att gubben luktade sprit. Han tog bilnycklarna och ringde polisen. Sen kom det fram att gubben vart på hotellet i Hjo och "bara" druckit en flaska vin. Han var dessutom påväg till Tibro för att hämta sina barn för att sedan åka hem till Karlsborg.
Därför är min pappa min vardagshjälte.
Tänk bara på vad som hade kunnat hända......

1 kommentar:

  1. Bra att du är stolt över din pappa... det ska du vara.

    SvaraRadera