måndag 4 oktober 2010

1 vecka över tiden...

I morgon har jag gått 41 hela veckor som gravid.
Just nu är jag tung, trött, deppig och förväntansfull. 6 dagar över det beräknade datumet!! Jag tycker att det är lite dumt att man sätter ett specifikt datum. Mycket bättre att man skulle sätta en vecka. 28 september var datumet som vi kände pirr, längtan, nervositet, rädsla och kärlek till. Även fast man visste att datumet bara var preliminärt, plus/minus 2 veckor, så var "vårt" datum mållinjen.....Känns som vi blivit snuvade på något.
Nu känns det mer som att det kvittar hur ont det kommer göra bara det sätter igång.
Alla ni som gått över tiden vet nog precis hur jag känner och ni andra tycker säkert att det här låter hur tramsigt som helst-bebisen kommer ju alldeles snart! Jag vet det!
Men ändå så känns det för jäkligt rent ut sagt.
Var på kontroll nere på Mvc idag igen och mina värden var oförändrade. Sålänge jag håller mig såhär är det ingen katastrof men skulle det stiga kommer man att sätta igång förlossningen.
När jag kom därifrån var jag ännu mer deppig och Robin ville muntra upp mig och frågade om jag orkade åka till Ikea. Älskade älskling. Vi tog det hur lugnt som helst, gick och mös och höll om varann. Vi köpte golv till bebisens lek/sovrum plus massvis med fina saker bland annat en sänghimmel. Det kommer bli såå fint när det väl är klart. Tapeterna är restade så dom vet vi inte när vi får. Så just nu står renoveringen lite still.



Kramar Helene

3 kommentarer:

  1. Jag tror att bebisen kommer på Torsdag för då fyller Thelma år. Exakt för 4 år sen idag var ja beräknad med henne. på kanelbullensdag.Men hon väntade några dagar. Men det är kanske du som får en ut en liten färdigjäst liten bulle idag istället:-)Tänker på dig!

    SvaraRadera
  2. hej igen. Förstår inte hur du orkar lr vågar åka till Ikea såhär 1 vecka över tiden. :)
    Strongt gjort. Ja hade aldrig klarat de höggravid.du kan se hur ja såg ut på min blogg:-)kram

    SvaraRadera
  3. Vi gjorde oxå mycket tillsammans på slutet man vill lixom inte lämna varandra en sekund <3
    8 dagar över tiden med barn 1 och 2 och 6 dagar med barn 3 så jag vet att de här dagarna är pest o pina... Försök att hitta på saker! Den kommer snart <3 KRAM

    SvaraRadera