torsdag 7 oktober 2010

Tröstshopping

Nää ingen unge än...Dag 9!
Tänk om det skulle bli så att den vill komma ut i morgon? Filip kom på min födelsedag. Ska då våran komma på lillasyster Maddes födelsedag? Det vore ju smidigt.

I gårkväll var Mini helt galen i magen. Jag kände mig som en tvättmaskin som centrifugerar på högsta fart. Vi var ju på kontroll igår och barnmorskan kände så väl att huvudknoppen var fixerad så fint i bäckenet. Annars hade jag trott att den tränade på kullerbyttor där inne. Robin lade sin hand på magen och kunde nästan ta runt foten på bäbisen. Det var nästan lite otäckt så mycket härjade den.
Nästa vecka på onsdag ska vi på överburenhetsbedömning på Kss. Får se hur det ser ut, om man är "mogen" för igångsättning annars om allt annat ser bra ut så får man vänta ett par dagar till. Såklart vill jag helst att förlossningen ska starta av sig själv.

Vi påbörjade även tapetseringen och det kommer bli så himla häftigt. Verkligen ett roligt rum. Ett rum man blir glad av. Ska fortsätta ikväll.

Nu är jag hemkommen från Norreport, en inredningsaffär här i Hjo, som hade 50 % rabatt på allt i butiken. Helt min stil så det blev endel tröstshopping. Rean började igår så det var väldigt utplockat men hittade lite mysiga saker. Alltid lika roligt att språka med trevliga Maria som jobbar där.

Kram Helene.

9 kommentarer:

  1. Men bebis,kom igen nu då! Hoppas på lillasysters dag då om du inte klämmer ut den inatt som min gissning är,men det verkar ju inte lovande,hälsa magen att alla väntar nu:)!

    SvaraRadera
  2. Nu blir ja liten nyfiken om det hänt nått? :-) inget inlägg idag än.. nån bebis på g?!

    SvaraRadera
  3. Nu...,nu tror jag bebisen kommer inom 6 timmar. En flicka som väger 3490g och är 49cm lång. Kram Märits Mamma.

    SvaraRadera
  4. Blev en tjej iallafall så 1 rätt hade jag:)! Grattis i massor till hela familjen! Kram

    SvaraRadera
  5. Det var som ja trodde att nu har lilltjejen kommit:-) Super grattis till er!

    SvaraRadera
  6. Åh grattis Helene o robin! Blev det fredag som jag gissade?? :) hoppas allt gick bra! Kramkram

    SvaraRadera
  7. Grattis till lilla tjejen! Silva

    SvaraRadera
  8. Jättegrattis till er Dotter!Vad skönt att hon äntligen tittat ut!Kram Märits mamma.

    SvaraRadera
  9. Ååååh! Har det kommit en liten prinsessa till världen?! Stort grattis till er! Hoppas allt gick bra! Massa kramar från mig å min lille prins! =)

    SvaraRadera