lördag 2 oktober 2010

Idéer

Vad idéer man kommer på när man går hemma såhär hela dagarna. Kommer på nya hela tiden. Det är så mycket jag vill göra. Mycket kan jag göra själv men kanske inte nu med mage och högt blodtryck. Jag är en ganska kreativ och självgående människa och är inte rädd för att ta tag i nya projekt. På både gott och ont kan väl Robin tycka.

Trädgårdsarbete är bland det härligaste och mest avkopplande jag vet. Klippa gräset, rensa ogräs, plantera blommor, flytta om krukor, göra nya rabatter. Det gör inget om man får ta i lite, det gillar jag. Tillexempel har vi en "handpöt" till gräsklippare, en sådan utan motor. Den går jag gärna med och kämpar. Superbra träning för övring :) Det gick väl ganska långt in i graviditeten men sen fick Robin ta över då det blev alldeles för tungt.

På vår baksida vill jag ha som en innergård. En insynsskyddad, mysig baksida full med blommor. Men nya idéer ploppar ju upp hela tiden och sådant får väl växa fram lite.

Det härliga med hus är att det alltid finns saker att pyssla och greja med. Och visst är det härligt att drömma och få spara ihop till sådant man verkligen vill göra.

Nu ska jag, syster och älskade Filip på loppis. Ha en fin dag.
Kram H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar