onsdag 30 juni 2010

Hinner inte med att vara sjuk!!

Halsont och hosta. Jag har blivit sjuk.
Inatt kunde jag inte ens sova. Hostade varannan sekund så jag gick ner och la mig på soffan. Som tur var är jag ledig idag men har fått sjukskriva mig för morgondagen. Usch! Vi som har så mycket att göra. Hinner inte med att vara sjuk.

I går efter jobbet när jag kom hem var världens bästa överraskning i trädgården. Svärmor! Hon stod och målade fönster. Å vad glad jag blev. All hjälp är såå välkommen. Det är ju ganska mycket att måla.
Stuprören målas tre gånger och en gång på plats. Fasaden ska målas två gånger och det är ju ganska mycket yta!
Fönster och dörrar ska målas två gånger och dom ska målas med oljefärg som jag inte får måla med utan min jätte snygga gasmask! Varje dörr och fönster har en torktid på 24 timmar! Så varje fönster tar 48 timmar innan dom är klara! Och vi har ju "bara" 22 fönster och 5 dörrar. Puh!

Nu ska jag vila lite. Ha en bra dag. kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar