onsdag 9 juni 2010

Vilken gröt

Tänkte sätta mig ner idag och kolla hur mycket man har att röra sig med i framtiden. Ja just det föräldrapenning ja...
Ringde till försäkringskassan och tänkte att dom kanske kunde förklara på ett lättare sätt än vad som står i broschyren För det första så var jag samtal 350 (!!!!!!!!!) i kön och för det andra så fick jag prata med världens suraste tant som säkert har världens tråkigaste liv och äter kokt lever ihop med sina katter varje dag och tröttnat på sitt jobb för lääänge sedan.
Hon började vårt samtal med:
-Försäkringskassan hur kan jag hjälpa dig?
-öööh jaa hej jag är gravid (jag)
var ungefär det jag fick fram efter att nästan somnat i samtalskön.
-Jaha (Sura tanten)
-Jo jag undrar om du kan förklara lite om hur man räknar fram sin föräldrapenning. (jag)
Tanten förklarade på grekiska och jag tackade för att jag blivit ännu mer vilsen.
Efter vårt samtal bölade jag en stund och svor. Ringde till Marre som LÄTT skulle kunna börja jobba på försäkringskassan istället för sura tanter. Tack snälla söta Marre nu förstår jag.

Gick in i gravidvecka 25 i går bebisens fötter är nästan 5 cm långa och lilla Mini väger redan 800 gram inte konstigt att det bankar och lever hej vilt där inne. Här om kvällen när vi hade gått och lagt oss så låg vi och pratade med Mini och rätt som det var så sparkade bebisen till så det syntes utanpå magen. Wow! Häftigt! Mysigt!

Vi hade bestämt pojknamn men får nu tänka om pga att några vi känner döpt sin hund till det!! Känns lite sådär när dom visste mycket väl att vi ville döpa vår son till det. Vi hade bestämt namn redan innan jag blev gravid så vi har liksom inte ens funderat mer på pojknamn. Kom gärna med förslag :)

Skulle ju börjat måla uthuset nu i veckan men jag har inte vädret på min sida. Det som var så fint i helgen. Kanske är meningen att det ska regna så jag kan ta det lite lugnt ett tag. Typiskt, jag som har så mycket energi.

På fredag är det begravning för Robins mormor och besök på MVC. En dag med blandade känslor.

Nu har jag verkligen skrivit av mig. Ni får stå ut med att vara bollplank ett tag. Men efter regn kommer solsken sägs det. Tack för mig.

Hej

3 kommentarer:

  1. Ja FK är inte lätt att förstå sig på,hua!

    Mitt killnamn var ju Tage,nu ska ju jag inte ha fler barn så du får gärna ta det=)

    Ja nu vill vi ha sol,kram!

    SvaraRadera
  2. Tack för en super trevlig kväll=)kul att kunna vara till hjälp med FK som är en djungel av olika regler, grejer och undantag men skam den som ger sig!!

    Dumma dom som tog ert namn skit i hunden och kör på det säger jag!!=)KRAM

    SvaraRadera
  3. va de m, som döpte sin tax till harry du mena? taskigt av henne isf, så gör man bara inte :P

    SvaraRadera