måndag 5 juli 2010

Fy fabian..

..vad bra vi är. Tack Svärmor och svärfar för hjälpen, ni är guld värda.
I går målade vi framsidan av huset och jag blir helt lycklig när jag tittar på det! Det blir så fint!

Halsen är fortfarande inte bra och speciellt ond på morgonen Så nu sover jag extra dåligt på nätterna hostar och springer på toa om vartannat. Mamma kom ner med hostmedecin till mig, cocillana, sån som smakar laktits och jag har vart ute på nätet och läst flera gånger om man verkligen får ta den nu när man är gravid och det får man vilket förvånar mig för jag blir helt knockad men hostan försvinner. Skönt!

I går var Marre och Sven här med Marres världensgodastehembakadekanelbullar. Massor socker och smör gör susen, jag åt två! :)

Var nere på kontroll på MVC i dag och mätte, vägde och tog blodprov. Allt var kanon. Hjärtljuden ligger runt 130. Barnmorskan klämde på magen och tog mått. Bebisen har redan lagt sig med huvudet nedåt men kan fortfarande snurra runt. Jag följer min kurva jätte fint och har inte gått upp ovanligt mycket i vikt. Allt är normalt. Så skönt så nu ska jag försöka strunta i vad alla säger angående den här viktnojjan som är runt gravida!

Nu ska jag åka och jobba och räknar ner för v 29 går jag och min älskling på en efterlängtad 2 veckor lång semester. Nu har jag 10 arbetsdagar kvar.

Kram och hej!

1 kommentar: