måndag 14 juni 2010

gravidvecka 26

I morgon går vi in i vecka 26! Bara 14 veckor kvar nu..
I fredags var vi på kontroll nere på Mvc och mätte symfus fundusmåttet (!), (måttet mellan blygdbenet och livmoderns överkant) det var 25cm. Och det var perfekt. Hjärtat slog så fint med 140 slag/min.

Jag har börjat drömma att det är en liten tjej i magen. Har ju tidigare inte haft några som helst känningar åt något håll vad det skulle vara där inne. Alla mammor på jobbet säger att "-Du har en typiskt tjejmage", "-När jag väntade min dotter växte jag också på bredden", "-När jag var gravid med min dotter lade jag också på mig runt höfterna och rumpan".
Så nu lutar mina aningar åt att det är en liten tjej där inne, en liten Ines eller Lilly. Det beror på hur hon ser ut när hon kommer ut. Det kanske inte alls är något utav det, kanske en liten Majken? Eller en Allis? jaja tjejnamn är inga problem att komma på men däremot killnamn. Vi har ju Harry men sen är det stopp.

Nu är sovrummet helt klart bara lite lull lull som ska fixas med. Ska åka ner till Ikea någon dag och köpa en Hemnes byrå med 8 lådor och en Hemnes helkroppsspegel. Sen ska vi till Robins kusin och hämta vaggan. Den vaggan som vi ska ha till vår bäbis sov även Robin i när han var liten. Ska även inhandla 2 st gråa långhåriga fårfällar som vi ska ha på varje sida sängen.
Snart kommer bilder.

Snart kommer även bild på magen :) Har tagit kort varje vecka men har inte tyckt det vart så stor skillnad med denna veckan kommer ni se bebismage det lovar jag :)

Godnatt! Kramar H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar