onsdag 27 januari 2010

Hälsokontroll

Åkte till Tibro och hämtade Jasse vid kl 12. Herregud. Vi skrattar mest hela tiden och har hur kul som helst!
Sen åkte vi till Skövde på hälsokontroll. Man får fylla i ett stort formulär med frågor, mäter, väger, tar blodprov och kollar blodtryck. De kollar BMI, diabetes och blodvärde. Mitt blodtryck var väldigt lågt, 90/60 vilket är ungefär som småbarn har. Det enda som kan höja blodtrycket är att motionera. Så nu är det powerwalk every day som gäller.
Annars var de andra testerna exemplariska. Puh. Trodde faktiskt att midjemåttet hade ökat och att vikten smugit sig upp ett par kilo sen förra året. Men midjemåttet var likadant och jag hade gått ner ett kilo. Nu är det bara att det inte far iväg tills nästa år vi ska på kontroll igen.
Sen storhandlade jag och körde hem Jasse.
När jag kom hem kände jag för att greja här hemma. Flyttade runt lite i mina fönster. längtar till jag ska köpa nya blommor. Får ta det någon dag.
I morgon är jag också ledig, ska jobba helgen. Jag ska sova riktigt länge i morgon och bara gå omkring i mina fårskinnstofflor och mysa!

Å vad livet är underbart nu! Jag är såå lycklig!
Hejhej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar