lördag 23 januari 2010

Grannar är väldigt mysigt...

Våra grannar längre upp på gatan är några utav våra bästa vänner. Hur mysigt som helst att bara traska upp på en spontan kaffe eller att få oväntat besök. Är just hemkommen därifrån. Annelie ringde runt middagstid och frågade om vi skulle komma på nybakat semla och kaffe. Tackar man nej? Nej! Passade extra bra för vi var ute och gick vid Mullsjön med hundarna och var frusna. Sen blev det bara att tiden rann iväg. Vi spelade kort och sen var det helt plötsligt kväll! Ja då var det ju middag. Ja tack. Så det blev att vi kom hem nu.

Vi diskuterade hur kreativa och självgående barn var bara för kanske 10 år sedan. Innan alla tv-spel och datorer var helt självklart i alla hem. Nu skrattar ni (Emelie och Elin) jag vet att jag låter som om jag är 70 år!! Men visst hade vi kul när vi var små? Och väldigt sällan var då barn i vår ålder tjocka.... Ganska tänkvärt.

Jag är inte snorig längre, såå skönt. I morgon ska Robin åka Km på Mullsjön då ska jag dit och kika. Ska ringa Linn och kolla om hon ska med. Var jätte längesen vi pratade nu.

Må gott alla.

Kram H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar