lördag 12 december 2009

Julbak och valptankar

Märtha 8 veckor.

Är nyss hemkommen från jobbet och kände för att få lite julstämning så nu håller jag på att baka lussekatter. Elin och Emelie vi ska ha julbak någon dag, jag har inte glömt av det.


I morgon ska jag och älskling till Mariestad till våra "extra" mormor och morfar. Ska bli så mysigt. Ska äta gott och pussa på deras fralla Morren.


Kan nu dela med mig av en tanke jag har. Ska eventuellt para Märtha med Morren men det är så mycket som ska planeras och stämma in. Har iallafall kollat upp deras inavelsprocent och den var bra, 0,8%. På Fransk bulldog får det inte överstiga 6,25%. Sen måste vi patella och hjärtljudsundersöka Märtha och det ska vara utan anmärkning. Sen måste man planera ledighet i minst 9 veckor. Och sen har ju fransk bulldog svårt med valpningen så jag funderar på att planera in ett kejsarsnitt inne på skara djursjukhus så man vet att det går säkert till. Så att man inte står där sen när värkarna kommer och en valp fastnat eller något och man får vrålåka in till Skara. Detta är ett svårt beslut att fatta. Så det är inte alls helt klart. Men inte bara nackdelar, Morren är svensk champion och ursnygg och Märtha är också ett unikt exemplar. Båda är väldig "friska" bulldogar med lätt andning och lätta rörelser, så valparna skulle bli utav championkvalité.


Ja bloggen är ju till för att dela sina tankar så nu vet ni. Vi får se hur det blir.

Bilder på mina lussekatter kommer senare :)

Ha en trevlig helg. Kramar H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar