tisdag 22 december 2009

Dan före dan före dopparedan..

Här om dagen kände jag för att pyssla lite. När jag fyllde år fick jag ett hjärta klätt med rönnbär utav min storasyster och hennes kille. Det var så himla fint. Nu till jul klädde jag hjärtat med granris och lindade rött sidenband runt. Nu pryder den väggen ovanför kaminen.

Varje dag när jag har åkt till jobbet har jag kollat på denna julstjärna på Jonssons elektriska i Tibro. Jag bara älskar den. Idag köpte jag den sista dom hade. Det var ju bara meningen att den skulle hänga i vårt hem :)

I går köpte jag en julgransfot. Jobbar sent alla andra kvällar så jag hann inte köpa en innan så jag fick köpa en såndär ful ni vet, en med röda ben och grön botten. När jag kom hem med den jättefula julgransfoten funderade jag ett tag. Hmm.. undra om foten får plats i vår vedkorg? Så vi provade och det blev hur bra som helst. Tror jag sett det i någon inredningstidning någon gång. Berättade om det på jobbet idag och de sa att Ernst hade gjort likadant på tv igår.
Jag har röda och silverkulor i granen i år. Istället för glitter har jag ett silverpärlband. Jag är mycket för rosetter så jag knöt röda små rosetter av sidenband i granen.
God Jul!
Kram H

2 kommentarer:

  1. Åhh vad fint du har gjot det inför julen.MYSIGT Det ser ut!Hjärtat hänger perfa över kaminen.Duktiga syster.Stor jul puss

    SvaraRadera
  2. Det är danskt att ha granen i en korg/kruka. JAg har min i en stor vas. God jul till er! Kram Rebecca

    SvaraRadera