söndag 27 september 2009

Höst..

Har varit ute i trädgården och fixat lite. Det är massa löv på gräsmattan och det blåser..buu!
Märtha ligger mest framför kaminen och myser hon gillar inte när det är kallt. Så söt så. Snart kommer min "andra sambo" Fia och vi ska ha myskväll.
I går kväll var jag och min familj på Thai house i skövde och åt, så himla gott! Riktigt mysigt att vara lite med familjen. Älskade mamma och pappa!
Är så sugen på att börja renovera vår övervåning. Nu har vi iallafall gjort klart allt utomhus som vi påbörjat. Snart ska vi fixa sovrummet. Jag vet precis hur jag vill ha det och längat så. Det är sedtak i sovrummet på båda sidor så i taket och på snedtaket ska vi sätta upp ohyvlade liggande plankor och måla dem vita sen ska vi sätta en söt tapet på resten av väggarna. Jag letar efter en gammal pardörr, någon som har en liggande ;)
Ska ta bort den nuvarande dörren in till sovrummet och sätta in en pardörr, kommer bli hur tjusigt som helst. Sen är det det här med målning av fönster som jag ÄLSKAR SÅ MYCKET!! (nej)
Å vad fint det kommer bli.
Antar att man aldrig blir klar med ett hus. När man väl renoverat hela huset kommer man på nya idèer. Därför är jag så glad att vi väntade och "bodde in oss" lite. För idèerna kommer ju efter ett tag. Tänk om man hade hur mycket pengar somn helst oj vad skoj. Fast ändå inte? Man glädjer ju sig så när man väl är klar med ett rum så om allt hade vart precis som man ville ha det så skulle det ju inte vara lika spännande.
Oj detta blev ett långt inlägg.
Ha en bra söndag.
Var rädd om varann.
Kram H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar