tisdag 22 mars 2011

Trädgårdsplaner

Bild tagen från Landgården.se

Jag älskar programmet Bygglov som går på tv4 på tisdagskvällar klockan 20.00.

Mija Kinning är en av de absolut bästa inredarna jag vet och har så smarta och snygga lösningar på det mesta. I kvällens program planerade och gjorde dom iordning en innergård med ett underbart växthus och en örtträdgård.

Jag och Robin satt ute i trädgården och planerade inför sommaren. Just nu har vi ett litet land där jag har jordgubbar, gräslök, persilja m.m. Är inte helt nöjd med det pga att det är svårt att lära hundarna att man inte få gå där i dessutom är det inte särskilt snyggt heller. Nu vill jag ha drivbänkar i obehandlat järn.

Denna örtträdgård som Bygglov anlade hade precis sådana drivbänkar jag tänkt mig. Ernst Kirchsteiger hade liknande bänkar i sitt program. Det snygga tycker jag är att de rostar efter ett tag. I mellan lådorna vill jag ha grus. Plåt, grus, rostfärg blandat med det gröna från växterna. Vackert!

Det dumma är att de inte är särskilt barnvänliga med sina vassa kanter...Men vi har ju ett tag på oss att lösa det problemet.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar