tisdag 7 december 2010

Nä nu vare allt för längesen.

Ibland har jag verkligen torka när det gäller bloggen, lite av en periodare, ibland bara svämmar det över med funderingar och tankar, tips och idéer till blogginlägg. Men nu är jag mest översvämmad av kärlek och trötthet.
Renovering av tvättstugan har börjat. Denna gång ska vi leja bort allt arbete. Fy fasiken vad lyxigt det kommer bli. En helt ny tvättstuga!! V 2 kommer dom och kaklar och klinkar.
De flesta julklappar är redan inhandlade och julstämning har verkligen infunnit sig här i huset. Denna julafton och alla kommande julaftonar är Ines och Filips. Det är dom som kommer vara i fokus och bli överösta med julklappar. Tänk nästa julafton när dom ska träffa jultomten och försöka öppna julklappar. Å så spännande!

Jag skrev ju för ett tag sedan att Ines har börjat le. Nu ler hon nästan hela tiden och har börjat med de mest underbaraste ljuden. Uuu och göö! Ständigt nya framsteg. Ibland får jag lite panik över att det går så fort. Om 2 dagar är Ines 2 månader. Ines kommer aldrig att vara såhär liten igen. Aldrig! Jag blir lite rädd när jag tänker tanken. Kameran går varm här hemma och i julklapp önskar vi oss en videokamera.

Vi har även skickat julkort på framkallning och väntar otåligt på att dom ska dimpa ner i brevlådan.
Idag var vi på babycafé för första gången. Super mysigt med sångstund och bäbisar överallt.

På fredag är det 2 månaderskontroll nere på BVC. Sist vi vägde Ines vägde hon 4 780g och det var 2 veckor sedan. Jag tippar på 5 130g denna gång.

Dax för avrundning och nu blir det pusskalas med både Ines och pappa Robin!
Hej!

1 kommentar:

  1. Grattis siin! Ha en bra fölseda! jajjamän..kram Filip

    SvaraRadera