söndag 14 augusti 2011

Det kliar i fingrarna!!

Vi har ständigt nya projekt här på Vallgatan. I sommar har vi byggt plank på baksidan och slipat och oljat in trädäcket, slipat, kittat och målat fönster på uthuset och nu är all målning ÄNTLIGEN klart på huset efter att vi målat klart "kupan" på baksidan. Igår strök jag den sista färgen av tre på fönstren, skönt!

Nu när vi är klara med allt det påbörjade så börjar det klia i fingrarna och ideér snurrar och bubblar runt i huvudet på mig. Jag har länge drömt om en köksträdgård. I vår puttelilla trädgård ryms det inte en stor köksträdgård men det gäller att vara kreativ. Jag vet precis hur jag vill ha det och det kommer bli perfa! Där jag nu har mitt lilla land går hundarna hur dom vill och sen när Ines börjar gå är stället inte optimalt direkt. Vi ska ha köksträdgården på kortsidan av huset där hundarna och Ines inte kommer åt. Helst skulle jag vilja ha drivbänkarna i obehandlad plåt, det skrev jag om i ett inlägg för längesedan. Men eftersom vi talar om 10 000 kr klassen för plåten så hoppar vi över det. Nu får dom bli i trä. 2 st Kvadratiska lådor som vi målar i samma färg som huset. I mellan och runtom lådorna lägger vi singel.

Där landet nu är ska vi plantera Kameliakersminbuskar som ska få växa sig stora och fylla trädgården med ljuvlg doft.

Det mest rogivande jag vet är att gå och pyssla i trädgården. Kan ni känna hur jag längtar?

2 kommentarer:

  1. Mysig blogg! Ville bara lämna ett litet avtryck!

    SvaraRadera
  2. Ja det kan jag ana ;) Börjar också bli smått trädgårdsintresserad nu när grunden är lagd, idag har vi planterat ett bigaråträd som Oliver fick i 2-årspresent. Känner igen mig med tusen ideér i huvudet, det är bra att ha drömmar!

    Kram Jennie

    SvaraRadera