fredag 19 augusti 2011

Då vit-nu grå



Jag tröttnade på att dammtorka trappan varje dag och målade den grå istället. Är så nöjd!


Såg för ett tag sedan en grå trapp i en inredningstidning och fick idén. Färgen i tidningen hette 2505y så jag tog med en av våra klinkerplattor i hallen och åkte ner till färgaffären. Tur det! 2505y såg grön ut mot kakelplattan jag hade med! Bestämde mig för färgen 2500n istället.


Eftersom vi inte blev helt nöjda med tapetseringen som vi gjorde i trappan när vi flyttade in så rev vi skarvar, spaklade och målade tapeten i 0502y också.

Snabb förändring till relativ billig peng. Perfekt!


Trevlig kväll på er. Nu ska jag äta suchi, mums!

1 kommentar:

  1. Hej Helene och tack för din fina kommentar inne hos mig! Jag rodnade lite när jag läste men blir så klart hur glad som helst att ni hittat inspiration!!! Du är varmt välkommen till min blogg! Å va fin trappan blev!!!

    SvaraRadera