tisdag 5 april 2011

Paris!

Vilken stad!! Jag är förälskad. Här är jag uppe i La tuor du Eiffel, Eiffeltornet. Vilken utsikt!! Notre-Dame. Katedralen tog över 200 år att bygga!
Les Invalides.

Ett militärmuseum med 12 kg guld på kronan.
Eiffeltornet
Triumfbågen

Vi har haft en helt underbar resa. Vi har ätit och druckit gott. Jag har provat franska specialiterer som vin, löksoppa och sniglar!!

Och vilka otroliga byggnader det finns i Paris!


Ett tips om ni ska åka till Paris är att åka middagskryssning på floden Siene med båden Bateaux Parisiens. Oslagbar mat och service. Verkligen en upplevelse.

Hit återvänder jag garanterat.


Men som alltid-borta bra men hemma bäst!!

6 kommentarer:

  1. Det är riktigt fint i Paris! Många år sedan jag var där dock, men något man aldrig kommer att glömma! :)

    SvaraRadera
  2. jag har alltid velat uppleva paris på våren! så jag e riktigt avis :)
    kram

    SvaraRadera
  3. Ellerhur! Vissa folk har ju inga gränser, jag har faktiskt också fått höra att "det kanske är tvillingar" för att det redans syns på mig.. haha! Men det stör mig inte men man klappar mig inte på magen, inte ens viktor får ta på den.

    Förstår inte hur folk vågar säga vissa saker till en och framför allt inte hur de vågar ta på ens mage? Obehagligt tycker jag..



    kram!

    SvaraRadera
  4. Ser fram emot en smaskig macaron i morgon!!!!

    Veronica

    SvaraRadera
  5. Härliga Paris, va kul att du gillade det.Tur du inte hade bilen.Det är tufft att köra runt Triumfbågen, sju filer och inte fasen verkade högerregel gälla.Jag bara skrek,körde nog fem varv innan jag kom ur.Men en underbar stad.

    SvaraRadera
  6. Ja Paris är underbart! Har varit där 4 gånger och så har ju min syster bott där ett tag. Har upplevt vår, sommar och höst i Paris och allt var lika bra!!!

    SvaraRadera